Svijeće su među rijetkim proizvodima koje Hrvatska izvozi. U posljednjih nekoliko godina izvoz je četiri puta veći. Točnije, prošle godine je Hrvatska uvezla svijeća u vrijednosti od 4,5 milijuna eura, toliko je uvezla i godinu ranije. Što se tiče izvoza, 2015. godine je iznosio 665 tisuća eura, a 2016. čak 2 milijuna eura.

Novinarka Anita Martinović razgovarala je s jednim od najvećih proizvođača u Hrvatskoj, Robertom Pandžom. U svojoj tvornici zapošljava do 65 radnika u sezoni, koja traje 9 mjeseci, a oni tada rade u tri smjene. Obujam rada najveći je pokazatelj uspješnosti njegovog poslovanja. Pandža smatra da je za takav uspjeh zaslužna kombinacija kvalitete i cijene koju nude svojim kupcima. Osim toga, ističe činjenicu da su Hrvati jako dobri kupci koji su upućeni u kvalitetu i rado kupuju lampione.

S njim bi se složila i obitelj Dobošić iz Lopatinca, koja više od 30 godina proizvodi svijeće. Obiteljski je posao prerastao u tvornicu s oko 40 zaposlenih. “Na godinu proizvedemo oko 4 milijuna komada lampiona, a ostalih svijeća negdje oko 500 tisuća”, govori Davor Dobošić.

Tržište je preplavljeno svijećama. Različite kakvoće i podrijetla. Iako posao cvjeta, Tomislavu Maloči to nije bilo dovoljno za proboj, stoga je on osmislio inovativne svijeće s porukom.

“To su personalizirane poruke i samim tim smo pokušali izaći na tržište i istaknuti se od ostalih proizvođača. Lampione s porukom smo zaštitili u Hrvatskom državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kao industrijski dizajn”, govori Maloča.

S porukama ili bez njih posao proizvodnje lampiona u Hrvatskoj pokazao se uspješnim. (dnevnik.hr)